Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn zamawia pierwsze elektryki. Może ich być nawet 40
fot. PF
Olsztyn ruszył z przetargiem na dostawy autobusów elektrycznych. Będą to pierwsze pojazdy tego typu we flocie miejskiego przewoźnika - MPK Olsztyn. Zakup ma zostać sfinansowany ze środków unijnych z programu Polska Wschodnia i dotyczy 20 lub nawet 40 nowych autobusów.

Olsztyn ogłosił przetarg na wyprodukowanie i dostarczenie łącznie 20 sztuk autobusów zasilanych energią elektryczną wraz z ładowarkami oraz niezbędną infrastrukturą w zajezdni przy ul. Sikorskiego w Olsztynie. Zamawiający będzie wymagał także od producenta objęciem pojazdów serwisem gwarancyjnym.

Olsztyn chce pozyskać 10 sztuk autobusów z napędem elektrycznym o długości całkowitej, zawierającej się w przedziale od 11,8 metra do 12,2 metra oraz 10 autobusów przegubowych w przedziale od 17,5 metra do 18,75 metra. Oferowane pojazdy muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w roku dostawy. Wskazano także, że nie mogą to być prototypy. Krótsze pojazdy mają zapewnić przewóz co najmniej 70 pasażerów. Autobusy mają być niskopodłogowe i wyposażone w trzy pary drzwi oraz 26 miejsc siedzących. Sześć miejsc ma zostać zapewnionych z poziomu niskiej podłogi. W przypadku dłuższej wersji pojazdy mają zapewnić przewóz 105 pasażerów. W środku będzie 48 siedzeń i tym przypadku również sześć z nich będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wejście zapewnią cztery pary drzwi.

Oba typy autobusów mają być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, w którym znajduje się minimum 3/4 maksymalnej dopuszczalnej liczby pasażerów, zmiany prędkości od 0 do 50 km w czasie max 22 sekund. Ponadto silnik powinien umożliwiać ciągłą pracę w pojeździe, w skrajnie niekorzystnych warunkach eksploatacji miejskiej bez wpływu na jego pracę. Moc silnika dla krótkich pojazdów określono na 160-200 kW, zaś dla długich – 240 kW.

Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach zapewniających zasięg autobusu minimum 300 km lub magazynowana w superkondensatorach i lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego. Niezależnie od zastosowanego rozwiązania, autobusy mają mieć możliwość pokonania dystansu 300 km. Ładowanie zaplanowano za pomocą złączy plug-in.

We wnętrzu autobusów zapewniona zostanie klimatyzacja oraz system ogrzewania. Wskazano w zamówieniu, że konstrukcja i zastosowane rozwiązania przy produkcji pojazdów mają gwarantować, co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 60.000 km rocznego przebiegu.

Zamawiający zastrzega sobie ponadto w zamówieniu prawo do skorzystania z prawa opcji. Rozszerzenie będzie polegało na możliwości zamówienia dodatkowych 20 autobusów elektrycznych oraz 10 sztuk ładowarek przewodowych, dwustanowiskowych i dwóch ładowarek mobilnych jednostanowiskowych w takim samym zakresie jak w zamówieniu podstawowym.

Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 17 grudnia. Cena wyłącznie w 60 proc. zadecyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiający przeanalizuje także takie parametry jak warunki wydłużenie do 9 lat gwarancji i serwisu czy gwarancja na baterie i system ładowania (20 proc.) oraz parametry techniczne (20 proc.). Wśród parametrów technicznych wskazano m.in. zabezpieczenie antykorozyjne całej kompletnej karoserii, zastosowanie technologii SiC w przetwornicy zasilania silnika trakcyjnego, silnik centralny we wszystkich autobusach, podział szyby przedniej pionowo w osi pojazdu na lewą i prawą, całe poszycie boczne pod linią okien na wysokości całego nadkola umożliwiające wymianę bez klejenia, spawania, zgrzewania, belka sztywna ze stabilizatorem toru jazdy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Komunikacja

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Jakub Rösler 08 października 2024

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Komunikacja

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 11 marca 2020

Zobacz również:

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Komunikacja

MPK Olsztyn wchodzi w hybrydy

Jakub Rösler 08 października 2024

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Komunikacja

Olsztyn dalej walczy o środki na autobusy elektryczne

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2022

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Komunikacja

Olsztyn liczy na 20 elektrycznych autobusów

Przemysław Farsewicz 27 stycznia 2021

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Prawo & Finanse

Olsztyn: Autobusy elektryczne nam się nie opłacają

Roman Czubiński 27 października 2020

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Komunikacja

Kolejne miejscowości z połączeniami do Olsztyna

Przemysław Farsewicz 11 marca 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5